23 Ocak 2014 Perşembe

Kuzey Işıkları nasıl büyüleyici

Hayatın işleyişi,doğa,hayvanlar,insan beyni her zaman bana çok ilginç ve büyüleyici gelmiştir.İnancınız ne olursa olsun bazen gördüğünüz mucizeler karşısında yaratıcının varlığını sorgulayamazsınız.

Bir süredir 'Kuzey Işıkları ' beni cezbediyor. Üstelik hayatımın 1 yılını Avustralya'da geçirip oralarda görrmeye gitmediğimi düşündükçe kalbim sıkışıyor. Ama tabi o kadar büyük bir kıtada nasıl ulaşırdım bilemiyorum.Tabi orda güney ışıkları olarak geçiyor ama aynı mantık ve sistem.

Kuzey ışıkları en basit anlatımıyla dünyanın manyetik alanı ile Güneş'ten gelen yüklü parçacıkların etkileşimi sonucu ortaya çıkan doğal ışımalardır.Bilimsel anlatımla renklerin nasıl oluştuğu hangi atomlarla parçacıkla çarpıştıklarında neler oluştuğu açıklanabilir. Ama ben halen masallara içten içe inanan,oyuncakların gece canlandığını hayal eden biri olduğumdan sihirli görüntüleri göstermeyi tercih edicem sanırım :)




Norveç,İsveç,Kanada,Alaska,Finlandiya dan izlemek mümkün bu mucizeyi. Yanınızda sevdiğiniz avuçlarınızda bir fincan kahveniz belki de sıcak şarap!! bu manzaranın karşısındasınız.Wishliste eklenesi değil mi :)
Hayal etmekle başlar herşey ben şansımı Alaska'dan yana kullanıyorum. Sizin tercihiniz ne olurdu??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder